Wednesday, April 21, 2010

aKu dAn CheNta........................

Salam 'alaik.......
Kalo nak bercakap tentang cinta ni sampai ke sudah x abeh....kalo da abeh ada lagi new series mendatang...berepisod-episod....season 1,2,3,4,5 only Allah knows till when....

Kita lahir kt dunia ni pun hasil dr kasih sayang kedua mummy n daddy(luv both of u mucho2)...kehidupan harian pun berteraskan rasa kasih sayang cinta cintun....luas skop cinta ni...meh kita resize jadi skop yg lebey kecik....cinta antara laki dn perempuan....

Aku penah tulis pasal ni dlm blog aku kt friendster...dulu aku tulis atas logik,pengalaman org lain,n dari buku2 yg aku baca...pengalaman sendiri?zero........

Aku start bermanja2 dgn alam percintaan ni masa aku masuk UMK....masuk je pintu pagar kampus ari 1st aku datang,aku terus melulu naik dewan kuliah nak daftar....xde law betul....ditakdirkan aku bercakap dgn sorang senior yg jd fasi masa tu....aku tanya dia flow yg betul utk daftar....dr situ,ak tersuka pulak kt dia...."falling in love" org kg aku kata.....

Nak dpendekkn cerita,pada suatu malam yg indah,dia meluahkan yang dia sayang aku.....perggghhhhhh perasaan time tu........harkkkkkkkttttuuuuuiiiiihhhhh(kluar kahak ijau)......

Bukan sepatutnya aku gumbira ke?aku x bertepuk sebelah hand???
Camne la aku nak gumbira,sebab dr situ la hati aku mula dilukai oleh insan yg bernama ar-Rijal....

Senang cakap,aku memang blom bernasib baik lg kalo hal cintan cintun nih.....asek kene reject sampai naik lenguh ati aku....da la dia yg meluahkan yg dia suka,dia jugak yg tarik balik kata2 tu....pening2....

Tapi dr pengalaman tu la aku lebey mengenali spesis laki ni....
Yang paling obvious skali,pasal komitmen....kalo laki tu kata suka tp dia x bersedia memberi komitmen e.g couple,berhati2 la....sebab bila2 masa je hati dia bley berubah...talk can be very cheap...semua org bley cakap,tp bape ramai yg bley praktikkn apa yg dia cakap?

Sejak 3,4 menjak ni,aku asek jd jurunasihat bab2 cinta ni....adehhhh....malu nk cakap....diri sendiri pun x lulus.....
Path yg aku n member2 aku lalui mungkin berlainan...dorang mungkin x berhadapan dgn laki yg aku kena face dan mungkin lebey bernasib baik...so,nak cakap sket2 bley la.....nak syarah panjang2 kena bukak record kisah percintaan aku dulu.....
Byk "FAILED" n "REJECTED"....

Putus asa ke???aishhhhh....blom lg...haha~
Ada lg insan yg sudi menyayangi diri ini(agak sengal aku ni)...tp,xmustahil benda lama berulang kembali...so,lek2 je la....bak kata member aku,Nor Afiqah bt Md Yunus
"let time decide"....

So,teruskan je la kehidupan ni.....jangan sesali apa yg sudah berlaku....banyak lagi benda baik yg menanti d hadapan...jangan disebabkan kisah lama,kita dihantui perasaan takut yg kita cipta sendiri........

Jaga diri,jaga hati,jgn dengki.............................................

No comments:

Post a Comment